Aktualitás
Pszihodráma
A gyermekpszichodráma egy önismereti, személyiségfejlesztő és terápiás célokra kifejlesztett csoportmódszer. Az órák során általában két felnőtt vezetésével 5-8 hasonló életkorú gyerek játszik együtt.
A módszer hatásmechanizmusát a gyerekek belső lelki tartalmainak, élményeinek és konfliktusainak rajzban, játékban, mesében, szerepben való megjelenítésén keresztül fejti ki. A közös játék, a megelevenített szerepek lehetőséget teremtenek a belső lelki tartalmak átélésére, cselekvés és szimbolizálás útján való kifejezésére, ezáltal a fejlődésre, a megoldásra. A mesékben, az egyes szerepekben a gyerekek saját konfliktusaikat jeleníthetik meg, a lejátszás segítségével a szimbolikusan megfogalmazott problémák megérthetővé, feldolgozhatóvá válnak. A csoport amellett, hogy ehhez a belső munkához biztonságos, támogató érzelmi közeget nyújt, egyben megteremti a másikhoz való kapcsolódás, a társas együttlét védett terét, valamint lehetőséget nyújt a különböző szerepek, helyzetek kipróbálására is.
Mi történik egy-egy foglalkozáson? Az órák a csoporttagok aktuális igényeinek, érzelmi állapotának megfelelően alakulnak. A gyerekek rajzolnak, rajzaikról mesélnek, meséket, történeteket találnak ki, és azokat el is játsszák. A játék után az abban megélt élményekről, érzésekről a gyerekek valamilyen irányított formában (szóban, rajzban, gesztusban stb) visszajeleznek.
Kiknek ajánljuk ezt a módszert?
Ajánljuk mindazoknak a gyerekeknek, akiknek nehézségei vannak a csoporthoz való alkalmazkodásban.
- nehezen nyílnak meg, hajlamosak a zárkózottságra, bátortalanok
- nehezen válnak le a szüleikről
- indulatossá válnak csoportos helyzetben
- nehezen fogadják el a szabályokat
- folyamatos figyelmet igényelnek
- bizonytalanok szociális térben
- kevés az önbizalmuk
- inkább felnőttekkel, mint kortársakkal játszanak
Ha általánosan akarjuk megfogalmazni, akkor a személyiség fejlesztése szempontjából minden 5 évnél nagyobb gyerekeknek, akiknek szükségük van egy olyan biztonságos térre, ahol érzelmeiket, feszültségeiket, konfliktusaikat megjeleníthetik.
Az órák heti rendszerességgel kerülnek megtartásra, időtartamuk kb. 60 perc. A csoportfoglalkozások megkezdése előtt egy alkalommal szükség van egy személyes találkozásra a szülővel és gyermekkel egyaránt, majd a csoportfolyamat lezárása után a szülővel egy értékelő megbeszélés is zajlik.
Az órák díjazása:
Csoportfoglalkozás: 2500 Ft/alkalom
Egyéni konzultáció: 2500 Ft/alkalom
Az órák időkerete: 10-12 alkalom, 60 perc/alkalom
Tanulási tréning 10 éves kortól
Ha úgy érzi, hogy gyermekének unalmas a tanulás,
Ha sokat tanul vele, mégsem elégedett az eredményeivel,
Ha többre lenne képes…
Ha aggódik a felső tagozat megnövekedett tananyagának önálló elsajátítása miatt…..
Háromnapos kurzusunkon gyermekét megismertetjük a hatékony és korszerű tanulási módszerekkel, gyakorlatokkal, praktikákkal.
A kiscsoportos (6 fő) foglalkozásokat gyakorlott pszichológus és szakképzett, tanulásmódszertanban jártas pedagógus vezeti.
Helyszín: Vízivárosi Rendelő
1027 Bp., Szász Károly utca 6. I/5.,
Telefon: 794 17 78 (9-15 óra között) vagy 30/446 48 99.
Időpont: 2013. augusztus 28-30. 9:00 – 15:00 óráig.
A tanfolyam ára: 25 000 Ft, mely magában foglalja a nyári háromnapos kurzus és ősszel további két szinten tartó alkalom (2 x 3 óra) árát. Tízóraira gyümölcsöt és egy szomszédos étteremben ebédet biztosítunk.
Jelentkezés a megadott telefonszámokon vagy a vizivarosirendelo@gmail.com email címen.
Szűrővizsgálatok
Gyermekeink 6 éves koruktól tankötelesek. Az iskolába lépés óriási változást hoz a gyerek életében: nem csak kognitív képességeit kell irányított helyzetben csatasorba állítania, de meg kell felelnie a helyzet diktálta követelményeknek is (késleltetnie kell vágyait, igazodnia kell az iskola szabályrendszeréhez, tartósan összpontosítania kell figyelmét, korlátoznia kell mozgáskésztetését stb), és ez összességében nehéz feladat. Az első iskolai év kiemelt szerepét jól jelzi, hogy annak élményei, tapasztalatai kihatással lehetnek az iskolai karrier egészére, ezen keresztül pedig a személyiségfejlődésre, az énképre, az önértékelésre. Éppen ezért kiemelten fontosnak tartjuk az esetleges problémás területek megfelelő időben való szűrését, és azok célzott fejlesztését, legyen szó egy-egy részképességről, vagy akár a viselkedés szintjén megjelenő vonásokról (pl. félénkség, bátortalanság, figyelemdeficit, impulzivitás stb).
A konkrét pszichometrikus és pedagógiai módszerek, eszközök alkalmazásán túl minden vizsgálatot (és fejlesztést) befolyásol az az adott kapcsolati-érzelmi mező, amelyben zajlik, éppen ezért -szemléletünk szerint- vizsgálat során nem csak az egyes részterületekkel, de a személyiség egészével dolgozunk. Tudatosan törekszünk arra, hogy a teljesítményhelyzet a gyerekek számára ne megterhelést, hanem sokkal inkább élményt jelentsen, ahol a gyerekek megélhetik saját ügyességüket, énerejüket, kompetenciájukat.
A komplex pszichológiai-pedagógiai szűrést elsősorban az 5. életévüket betöltött gyerekek számára ajánljuk. A vizsgálat célja a majdani sikeres iskolakezdés elősegítése az esetleges részképesség-gyengeségek feltérképezése, valamint a fejlesztési területek megjelölése. A hangsúly a prevención van. A szűrés eredményéről pedagógiai-pszichológiai véleményt készítünk.
Munkacsoportunkban klinikai szakpszichológusok és gyógypedagógusok dolgoznak. Valamennyien sok éves tapasztalattal rendelkeznek mind a diagnosztika, mind a terápia/fejlesztés területén, munkakapcsolatukat, szemléletüket az elmúlt években közösen érlelték, gazdagították.
A szűréseket az óvodában végezzük, az óvodavezetővel előre leegyeztetett időpontban. A vizsgálatnak része az a szülőhöz eljutatott kérdőív is, amely a gyerek fejlődésére vonatkozó adatokat tartalmazza. A szűrés terjedelme kb. 2×45 perc, amely magában foglalja a pszichológiai és pedagógiai vizsgálatot is. Az eredményekről a szülőknek személyesen jelzünk vissza, ennek időpontját a szülőkkel – az óvodavezetőn keresztül- egyeztetjük. A vizsgálat elvégzéséhez a szülőtől írásos beleegyező nyilatkozatot kérünk, amelyet a fejlődésre vonatkozó adatlappal együtt az óvodavezető juttat el a családokhoz (elvált szülők esetén – amennyiben a felügyeleti jog közös- mindkét szülő írásos beleegyezésére van szükség).